11/6 en 12/6 - Reisverslag uit Crotone, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu 11/6 en 12/6 - Reisverslag uit Crotone, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

11/6 en 12/6

Door: Editj

Blijf op de hoogte en volg Edith

12 Juni 2016 | Italië, Crotone

11/6 Torre Castigliano
Boven alle standplaatsen hangen doeken. We ontbijten dus in de schaduw en gaan dan naar het strand. Eerst vol in de zon maar door briesje heerlijk. Voorzichtig het water in maar dat is lekker, ik verwacht kippenvel bij het er uit komen maar het blijft warm. We gaan wat naar achter liggen, in de schaduw van bomen. Beetje lezen, beetje puzzelen: dolce far niente!
Rond middag terug naar de camper, het winkeltje is net 1 minuut dicht dus geen brood dan maar lunchen met ragout en rijst. We blijven lekker in de schaduw, de zon heeft z'n werk al aardig gedaan.
Aan het eind van de middag gaan we met de fiets naar Porto Lapillo. Het stadje lijkt een spookstadje, zo goed als niemand op straat. We bekijken de Torre, eens onderdeel van 80 van deze als verdedigingslijn.
We zoeken een strandtent-restaurantje uit en eten voor het eerst , sinds we in Italië zijn: Pizza!
We fietsen naar "huis" op tijd voor het donker wordt, lijkt ons op deze wegen wel zo verstandig.

12/6 van Torre Castiglione naar Punta Alice.
Om half 10 rijden we weg van de camping en rond 10.00 zijn we in Lecce. Prachtig stadje, mooie gebouwen, pittoreske doorkijkjes, je waant je in een Fellini film.
Rond middaguur rijden we door via Taranto. Een groot deel van de wegen zijn hobbel-de-bobbel en vaak mogen we net 50km rijden, ook al lijkt dat soms erg onlogisch.
We eten ergens onderweg een eigen broodje en om 17.35 na 350 km staan we op camping Punta Alice.
Het is kennelijk 30 gr maar het voelt niet echt warm.
We eten een eigen maal met locale rosé.

• 12 Juni 2016 - 21:44

Nicolette:

Wat een weer daar zeg, van de buien weer in de warme zon. En wat een lekkere dingen eten jullie daar allemaal, behalve die koude patat.. Goed om te weten dat je daar veel zwemt, Edith, daar ga ik je volgende maand nog eens aan herinneren als ik weer eens naar de Meerkamp ga! ;p
    Mooie stadjes daar in het zuiden hoor, krijg je nog geen zin om er een maandje langer te blijven? En spreek je alweer wat Italiaans? De cursus is misschien ver weggezakt, maar als je de hele dag Italiaans hoort komt er vast ook weer veel naar boven.
    Ga weer fijn genieten van la dolce vita. XXX

• 12 Juni 2016 - 22:00

Edith Schneider Sneijders:

Nog een maandje? Laat ik eerst deze maar volmaken

• 13 Juni 2016 - 08:51

Marion:

Heerlijk om dit te kezen, ik geniet zo n beetje mee

• 14 Juni 2016 - 14:13

Mary:

Wat een mooie reis maken jullie. geniet ervan.
    Groetjes Mary