13/6 Punta Alice, 14/6 Nicotera - Reisverslag uit Nicotera, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu 13/6 Punta Alice, 14/6 Nicotera - Reisverslag uit Nicotera, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

13/6 Punta Alice, 14/6 Nicotera

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

14 Juni 2016 | Italië, Nicotera

13/6 Punta Alice
Om half 9 kunnen we onze gister bestelde broodjes bij de receptie ophalen.
Dan naar het strand, er staan rieten parasols daar gaan we liggen. De zee in gaat alleen niet echt want er liggen onder water giga rotsen en we zijn bang dat dat mis gaat als we er toch proberen in te gaan dus verder dan pootjebaden komen we niet..
Het weer is warm maar de zon weet niet wat ze wil. Wel lekker vind ik af en toe schaduw.
Broodje eten en dan het zwembad opzoeken, maar... tussen 12 en 16.00 mag er niet gezwommen worden...vinden wij een rare onlogische regel, op het warmst van de dag mag je het water niet in...
Aan het eind van de dag met de fiets het dorp in, het lijkt of het seizoen nog niet begonnen is hier, veel strandtenten zijn nog dicht of in opbouw.
We proberen een affogato ( bolletje ijs met een espresso, geleerd van Maria) te bestellen maar dat kennen ze hier kennelijk niet, het kan natuurlijk ook mijn slechte Italiaans zijn ... We nemen cappuccino, de ober wil geen papiergeld maar munten, nou die 2,40 ( voor 2!) heb ik nog wel.
Ik kook weer een camping-prutje en na het eten doen we de afwas. Nog zo'n verwonder puntje: ze hebben afwas en wasplekken maar daar hebben ze geen warm water, niemand lijkt zich daarover te verbazen ( behalve wij) en iedereen wast dus af met koud water ( lekker met vet) dus pakken wij maar water bij de nabijgelegen douche.....
Kamperen kan niet zonder flexibel en creatief denken, om-denken eigenlijk.
We hebben de luxe van een koelkast maar deze ( met vrieslade) is te klein om een fles rechtop te zetten dus pakken melk (met clip ) gieten we nu dus over in een leeg waterfles(je). En dat ook voor aangebroken wijn ( die met kurk ). Ja .. Ik hoor je denken "die zou je ook op kunnen drinken" maar diegene die mij kennen weten dat ik niet meer dan 1 glas aan kan....
Nog even alles vast "sjorren" morgen weer kilometers vreten....
14/6 van Punta Alice naar Nicoreta.
We betalen, tot nu toe de goedkoopste overnachting.
We rijden weer, nu naar het uiterste zuidpuntje.
We dien onderweg nog even boodschappen, kopen sandalen voor Maarten. Zijn Ecco's hebben we weggegooid, kapot, zelfs een deel van de zool verdwenen.
Onderweg mooie route, zee aan de ene kant bergen aan de andere. We stoppen even voor het eten van een lunchbroodje, zo makkelijk, alles hebben we in ons huisje op wielen. Buiten regent het nogal.
In Porto Salvo eten we rond 16.00 wat fruit ( uit eigen voorraad) en drinken we een cappuccino op het terras van de stations restauratie.
Na het ronden van de punt, we rijden weer naaf het noorden, zien we Sicilië liggen.
Na Reggio di Calabria krijgen we heel veel en lange tunnels, in 1 van de laatste gaan we met 30 gr er in en 23gr eruit, het is ineens bewolkt.
Nog een laatste halfuurtje van de route op een B-weggetje ( of c of d) en om 18.30 staan we op camping Mimosa, voor de komende 2 nachten. Een beschut plekje zo dicht mogelijk tegen het strand. Als we door de groene doeken kijken kunnen we het strand zien, de zee horen we in ieder geval prima.
Ik maak nasi met satésaus. Rond deze tijd slaat mijn heimwee onverwacht toe, het kan zijn dat het eten iets zouter smaakt dan anders. Na het eten pakken we de stoelen, de rosé, de fototoestellen en gaan romantisch op het strand kijken naar de zonsondergang.

• 15 Juni 2016 - 00:35

Nicolette:

Jemig Maarten, hoe krijg je het voor elkaar een paar Ecco's zo te verslijten, heb jij soms gelopen naar Zuid-Italië? En wat lijkt me het mooi daar zeg, zo'n camper-plekje aan de kust! En heimwee, ach dat hoort erbij Edith, dan ben je straks tenminste weer blij als wij samen in de Appie rondhangen ;)
    Dikke knuffel!