19/6 Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu 19/6 Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

19/6 Rome

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

19 Juni 2016 | Italië, Rome


19/6 Rome
We ontbijten onder een bladerdak en staan al om half 9 bij de bus. Die is overvol, we staan als sardientjes in een blik, de weg is de gebruikelijke gatenkaas maar we komen goed aan bij Eur Termi. We moeten daar overstappen op de metro om er bij Circo Massimo eruit te gaan. We lopen naar de Boog van Constantijn en komen bij het Colosseum. Tjonge wat is dat groot..., indrukwekkend, en wat een mensen, wellicht gaan er vandaag net zoveel mensen in als in 72 naC.
En dan de stad doorkruisen om nog meer bezienswaardigheden te kunnen zien. De Trevi Fontein en Piazza Spagna, met de door hollandse voetbal hooligans aangetaste fontein. De heuvel op voor Trinita del Monti en villa Medici. Even 2 metrohaltes naar het Vaticaan, maar eerst lunchen, we delen een salade en een spaghetti.
Dan de sint Pieter bekeken, niet de Sixtijnse kapel , jammer genoeg, die blijft kennelijk dicht op zondag.
Weer op stap naar Castel San Angelo, de brug over naar Piazza Navona, het Pantheon en de Tempel van Adriano.
Nog even doorzetten, nog een keer langs de Trevi fontein en door naar de metro op Barberini richting Laurentina, daar wil de bus naar de camping net weg rijden maar we halen het nog net, om kwart over 6 zitten we weer bij de camper.
Moe maar voldaan, wat een indrukken, wat een plaatjes, wat een dag!
Maarten gaat nog even zwemmen, ik verzet geen stap meer, ben bang dat ik het zwembadtrapje niet meer op kom..

  • 19 Juni 2016 - 20:38

    Nicolette:

    Wat een tempo! Hoe verwerk je al die indrukken zo snel? Straks kom je thuis met een burn-out ;)
    Maak maar veel mooie foto's, dan kunnen we hier binnenkort nog even meegenieten.


  • 19 Juni 2016 - 21:22

    Lindy:

    Lekkere brunch hoor: sardientjes met gatenkaas.
    Als jullie met dit tempo doorgaan zijn jullie eerder thuis dan verwacht, doen jullie het wel lekker rustig aan?

  • 19 Juni 2016 - 21:52

    Lindy:

    Ik heb gelijk ook even de vorige blogs gelezen, ik ben weer helemaal bij. Leuk om over jullie activiteiten te lezen (ipv andersom ;-) ). Ik kreeg de indruk dat jullie met sneltreinvaart het land door gingen, maar ik lees gelukkig ook genoeg rustmomentjes met een cappuccino of een puzzeltje op het terras of strand.
    Geniet ervan!
    Het fort hier wordt goed bewaakt, ik heb een 5-daags weekend, heerlijk! De diertjes gaan goed, maar het huis is wat stoffiger en de tuin wat voller ;-) het kippenhok-project staat even on hold, in plaats daarvan is het bijenhotel-project weer in volle gang, maar er is hout genoeg om beide te maken. De plantjes groeien hard, alleen de komkommer is laatst verzopen in het natte weer (de pot had geen gaten). Wel zijn vandaag de Radijsjes geoogst en ook elke dag twee aardbeien :-)
    Veel knuffels en een kus!

  • 20 Juni 2016 - 08:41

    Edith Schneider Sneijders:


    We zijn , denk ik, wel gewend aan snelheid, en verkassen ( op vakanties dan). Het valt mee hoor, we zijn gewoon altijd vanzelf vroeg wakker, we genieten ook van het reizen onderweg. We maken veel foto's, wat we hier opzetten is slechts een kleine compilatie van een grotere hoeveelheid. En zolang ik bezig ben heb ik minder last van heimwee.

    En bij elke gelegenheid dat er WIfi is even contact met mijn "thuis" ( kids en vriendinnen).
    Lindy , fijn dat het thuis goed gaat, al had ik niet anders verwacht.
    Nicolette: fijn jouw berichtjes op allerlei manieren, het us wat anders dan koffie bij AH maar heb toch het gevoel even dichterbij te zijn.

    Kussen voor allen!

Tags: Rome

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

De komende 4 weken gaan we met een camper richting het zuidelijkste punt van Italië, via de ene kant naar het zuiden en de andere kant weer naar het noorden.

Actief sinds 31 Mei 2016
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 13357

Voorgaande reizen:

24 Mei 2019 - 25 Juni 2019

ME Corsica 2019

02 Mei 2017 - 24 Mei 2017

MenE-USA

03 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Italie

Landen bezocht: