20/6 en 21/6 Cecina - Reisverslag uit Cecina, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu 20/6 en 21/6 Cecina - Reisverslag uit Cecina, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

20/6 en 21/6 Cecina

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

21 Juni 2016 | Italië, Cecina

20/6 Rome --> Cecina
We rijden van de camping weg om half 11. Het is een beetje bewolkt en 23gr.
Het wordt de hele dag niet veel warmer.
We rijden nog even het schiereiland op bij de Laguna di Ortebello. Wat een pittoresk leuk plaatsje St.Stefano! We willen eigenlijk naar Viareggio maar Maarten leest iets over heel veel muggen daar en dus besluiten we naar Cecina al Mare te gaan. We willen naar Camping Tamarici gaan. Ongeveer 2 km voordat we er zijn, ziet het er wel een beetje bekend uit....we zien hier ooit geweest toen de kids klein waren, maar dan in een huisje. Toen hadden ze nog geen camping en volgens mij ook geen zwembad. Maar het pad over het weiland en onder de pijnbomen door de duinen naar het strand is nog hetzelfde. We fietsen naar het stadje, dat is aardig uitgebreid, dit kunnen wij ons niet herinneren en net als wij het verkennen gaat het gieten. Dan maar schuilen met een cappuccino, wat een straf....
Na 20 min kunnen we droog terug naar de camping, het is nog wel fris dus kan ik eindelijk m'n nieuwe broek aan (die Lindy voor mij besteld heeft).

21/6 Cecina
Ik word wakker om 6 uur omdat Maarten een foto neemt van een prachtige rode lucht. Daarna gaat slapen niet meer, wel dommelen en ik heb een nare droom.als ik ga douchen weet ik niet waar meer water uitkomt de kraan of mijn ogen. Als Maarten had gezegd "inpakken" dan was ik al op weg geweest.
Beetje schuldig voel ik me, zo'n mooie vakantie, we hebben het fijn, zien veel en ik wil thuis zijn.... Maar zodra we weer wat ondernemen zakt het weer. We pakken de fiets rijden door het pijnbomenbos en gaan naar strand. Blijk ik mijn waterschoenen vergeten te zijn. De 2e keer dat ik de zee in ga leen ik die van Maarten, gaat stukken beter dan de 1e keer, zonder schoenen, dat was door de vele kiezelsteentjes niet geheel pijnloos.
Als de zon op zijn hoogst is gaan we naar de camper en maak ik een lunchsoepje. En dan lekker fris het zwembad in...
Rond 4u op de fiets naar Cecina ( citta), we zoeken het Centro en lopen wat rond, war hebben ze hier veel kledingzaakjes... Maarten scoort 2 korte broeken, we drinken cappuccino en rijden terug. Ik maak een soort van mexicaanse rijst-gerecht en we hebben Rosé erbij. Dacht ik, de kleur in het glas is verdacht oranje-bruin en het blijkt een Vino Liquoroso te zijn, erg zoet en zeker niet lekker bij het eten. Gelukkig hebben we water in overvloed.
Zo afwassen, fietsen achterop, alles vastsjorren, morgen verder naar ??? Nog geen idee, zoals steeds we zien het wel in de loop van de dag!


  • 21 Juni 2016 - 21:58

    Nicolette:

    Ha lief dinnetje, geen heimwee krijgen hoor, dan ga ik mee zitten lijden en jou missen! Ga maar weer fijn genieten van alle mooie stranden en stadjes en winkeltjes en cappuccino's. Wat moet Maarten trouwens met zoveel broeken, die gaat toch bloot op vakantie ;)?
    De buien zijn hier veel langduriger dan bij jullie, maandag zo'n 7 uur regen achter elkaar. Nee, Italië is echt aantrekkelijker. Ga nog maar fijn een weekje zwemmen en zonnen. En neem je 's avonds maar voor dat je iets leuks gaat dromen, soms werkt dat :).
    Dikke knuffel, Nic.

  • 22 Juni 2016 - 17:55

    PenWonderweg:

    Hoi Maarten & Edith,
    Geweldig van jullie te horen en verheugd dat jullie ook gezellig onderweg zijn.
    Tja, en dat onthaasten moeten jullie je nu gaan aanleren. Tijd zat, luitjes, vandaag niet, dan volgende week wel.
    Italië is een prachtig land om te reizen en te genieten. Wel van de Italiaanse keuken genieten hoor, die is geweldig, en niet vergeten de juiste wijn te drinken.
    Wij zijn 30 juni weer thuis en dan nemen we contact met jullie op om te eten en lekker bij te praten.
    Doe voorzichtig.
    Maarten, voor het Unisys toernooi moet ik toch echt een keer 18 holes met je lopen, om weer een beetje in de slag te komen.

    Liefs

    Wilm & Petra

Tags: Cecina,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

De komende 4 weken gaan we met een camper richting het zuidelijkste punt van Italië, via de ene kant naar het zuiden en de andere kant weer naar het noorden.

Actief sinds 31 Mei 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 13361

Voorgaande reizen:

24 Mei 2019 - 25 Juni 2019

ME Corsica 2019

02 Mei 2017 - 24 Mei 2017

MenE-USA

03 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Italie

Landen bezocht: