27/6 Karlsruhe en Koblenz - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu 27/6 Karlsruhe en Koblenz - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

27/6 Karlsruhe en Koblenz

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

27 Juni 2016 | Duitsland, Koblenz

27/6 Karlsruhe en Koblenz

We willen met de fiets Karlsruhe in, ong 6,5 km. De camping slagbomen gaan kennelijk dicht tussen 1-3 dus denken wij de camper op de parkeerplaats voor de bomen te zetten. De eigenaresse vind dit niet goed: " als er nieuwe gasten komen moeten zij hier hun auto opstellen." Als wij het haar vragen zegt zij " wat wilt u toch, u heeft tot 12u betaald". De camping is nog voor geen 10% bezet, maar zij verwacht kennelijk vandaag nog hordes nieuwe aankomers?
We zetten de hut iets verderop neer, onder bomen en fietsen naar Karlsruhe. Langs een drukke doorgaande weg, soms houdt het fietspad even op en moet je een oprit oversteken. We zien veel studenten en veel universiteitsgebouwen. We fietsen langs het landesmuseum in Schloss Karlsruhe en lopen over de marktplatz waar druk gewerkt wordt alles ligt opengebroken. We lopen door de winkelstraat, drinken koffie, veel bezienswaardig is er niet meer en we pakken de fiets terug. Aan de rand van de stad wil Maarten meer naar links ik meer maar rechts, we pakken midden en worden nog enkele keren heen en weer verwezen, zitten in Rintsheim maar uiteindelijk zitten we dan weer op de weg maar Durlach.
Om 11.40 weer op weg maar Rheintal, we willen langs de Rijn, de Lorelei , richting Koblenz.
We gaan op cruise bij Bingen, we varen over naar Rüdesheim met een pont.
Zo'n leuke weg, tweebaans, max 50 km, constant langs de Rijn, de wijngaarden, kasteel na kasteel. In Koblenz aangekomen krijgen we op de campjng een plekje aan de oever tegenover de Deutsches Ecke, daar waar de Moezel en de Rijn samenkomen.
Het weer betrekt, we gaan met een pontje over en lopen rond. Een regenbuitje van rond de 15 min deert ons niet ik had het voorzien en heb de paraplu mee! Koblenz is een grote stad, we zien weinig Ouds. Weer terug met het pontje, we eten bij de bistro op de camping, heel Duits currywurst mit pommes, en heel on-Duits Thai curry mit puten. Beide superlekker, zeker met dat Rijn wijntje er bij. Er is zowaar weer blauw te zien aan de hemel en koud is het zeker niet.

• 28 Juni 2016 - 09:34

Nicolette:

Zo, wat ben jij sportief bezig! Maarten is vast heel blij ;)
    Maar gelukkig ook lekker eten op zijn tijd. Geniet nog even van de laatste daagjes!