Van Silt ( Colorado ) naar Monticello ( Utah) - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu Van Silt ( Colorado ) naar Monticello ( Utah) - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

Van Silt ( Colorado ) naar Monticello ( Utah)

Door: E

Blijf op de hoogte en volg Edith

11 Mei 2017 | Verenigde Staten, Monticello

Donderdag 11/5/2017
Dag 7
We zijn om 6.30 wakker de zon schijnt , de lucht is egaal blauw. We douchen uitgebreid en net na het ontbijt maak ik wat foto's van de rivier. En YES ik zie een American Eagle in de top van de boom. Snel ook de dames gewaarschuwd en dan zie ik hem ook vliegen: Prachtig!

9.25 u
1150 miles op de teller.

We gaan naar Rifle Falls. Een park met een waterval en een 2 miles pad er langs, erover en erachter. Klimmen en klauteren en prachtig uitzicht.
11.00 Verder op de 70 West richting Grand Junction. We rijden langs en door bergen verweerd en de diverse tijd randen zijn goed te zien. Je bent je bewust van je nietigheid in grootte en tijd.
12.45-13.31 boodschappen gedaan bij de Walmart en op het parkeerterrein de lunch gemaakt.

13.59 we rijden het Colorado National Monument Park in. Er zijn tunnels van 11 ft ( wij zijn 12,5) maar als we in het midden rijden gaat het prima kennelijk.
Prachtige rotsformaties, adembenemende vergezichten en doorkijkjes.
Het hoogste punt vh het park is 6640ft (2024m) en geloof me als je naar beneden kijkt is dat heeeeel erg diep! En niet alleen op dat punt is de diepte duizelingwekkend. De rit is adembenemend en indrukwekkend zo tussen de hoge rotsen en diepe canyons. Ik, met mijn hoogtevrees, maak foto's alsof ik er geen last van heb, (maar ben wel behoorlijk misselijk). Ik spot nog een black hawk ( maar wel heel ver en pietepeuterig op de camera). We stoppen bij elk uitzichtpunt en proberen het majestueuze op de camera vast te houden.
Om 15.40 rijden we het park uit. We vervolgen onze weg op de 70 en zijn om 16.00 de state line over naar Utah. Weer een heel ander landschap redelijk plat met bergen in de verte en af en toe ineens in een weiland een eenzame heuvel. We gaan er bij Cisco af en rijden richting Moab door het Arches National park. Dit keer blijven we ( relatief ) laag, de grote rode rotsen torenen hoog boven ons uit. Ook hier weer de rotsen zo anders dan in Colorado National Monument park.
In Moab zijn er tig campings maar ze zijn alle vol. Dus rijden we een "stukje" ( 45 miles!) door. Je ziet amper een huis laat staan een camping maar in Monticello is er plek op camping Mountain View. Het is ondertussen 19.30 en er staan 1424 miles op de teller....
Het eten is een gepimpt restje rijst van gister met sla en loempia ( dan dan weer wel).

• 12 Mei 2017 - 09:25

Nicolette:

Wat een prachtige landschappen zien jullie zeg, ik ben best een beetje jaloers ;) En dan die zeearend, geweldig! Hebben jullie die zelf zo mooi op de foto gekregen? Prachtig! Geniet weer fijn verder. Dikke knuffel op afstand XXX

• 12 Mei 2017 - 17:26

Edith Schneider Sneijders:

Prachtige onvergetelijke reis, maar je moet wel een kilometervreter zijn.
    Die arend zat in de boom bij onze camping maar dat is te ver voor de foon maar goed te dien met fotocamera. Aangezien ik hem wel erbij wou hebben een foto met de foon gemaakt van de camera!, ondenken!

• 12 Mei 2017 - 19:15

Lindy:

Een tunnel van 11 inch! Rijden jullie stiekem amerika foor op een modelbaan? :-P blij dat jullie het leuk hebben, veel plezier! Groetjes vanaf texel