Kingman naar Las Vegas ( Nevada ) - Reisverslag uit Henderson, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu Kingman naar Las Vegas ( Nevada ) - Reisverslag uit Henderson, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

Kingman naar Las Vegas ( Nevada )

Door: E

Blijf op de hoogte en volg Edith

19 Mei 2017 | Verenigde Staten, Henderson

Vrijdag 19/5/2017
8.33
2427
On the road again. Op de 40 gelijk de 1e afslag naar de 93 richting Las Vegas. Maarten had een route uitgestippeld naar de Grand Canyon west maar dat leek mij iets te bergachtig dus nu toch de 93 maar, waarschijnlijk wel meer miles, maar ja met al dat kilometer vreten komt het niet op een paar extra.
Net op de 93 eerst nog even 29 gallon tanken.
We komen bij Grand Canyon West aan en moeten de camper parkeren alles gaat vanaf hier met een hop on-hop-off bus. Drie stops hulawei village, eagle point en guano point. Het dorpje hebben we snel gezien, leuk maar meer voor toeristen.
Bij Eagle Point is de Skywalk, een soort hoefijzer van staal en glas waar je op kunt lopen. Er zijn fotografen want zelf fotograferen mag niet. Maarten en ik hebben al lang besloten dat we dat niet willen, ik wordt dan nog meer bibberig in de benen, Maarten nog duizeliger in z'n hoofd. We hebben al zoveel hoogte en diepte grenzen verlegd, ergens moet je een lijn trekken. We willen koffie drinken maar het is de bedoeling dat we wat eten dus gaan we lunchen in het Skywalk restaurant, in de zon, op het terras zijn. We voelen ons heel speciaal want er zijn maar 3 tafeltjes, uitzicht op Skywalk en Grand Canyon. Je mag alleen geen foto's maken, dus doen we het stiekem als de Caesar Salad en Turkey burger komt.
Guano point is wellicht nog indrukwekkender omdat je de rivier rondom de rots goed kan zien.
Om 14.15 zitten we vol van alle indrukken, grootsheid van de natuur weer in ons huisje op wielen.
Net voor de 93 neem ik het stuur tot de Hoover Dam. Eerst een security check van de camper. Imposant die dam, al dat water. Maar ook de brug waar we met overheen gereden hebben.

Het is hier ineens stukken warmer! We zijn in Nevada.
Viva Las Vegas! Even een afslagje gemist maar geen probleem.
Rond 17.30 staan we bij Oasis Park. Even een babbeltje met de Hollandse Minnie Winnie buren en om 19.45 is het avondmaal, buiten !, genuttigd: zalm ( het is tenslotte vrijdag) met spinazie en aardappels.
We gaan even kijken of we van camping kunnen veranderen van zondag op maandag, 1 die dichter bij het inleverpunt ligt.