6/6 en 7/6 - Reisverslag uit Ancona, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu 6/6 en 7/6 - Reisverslag uit Ancona, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

6/6 en 7/6

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

07 Juni 2016 | Italië, Ancona

Het heeft vannacht geonweerd maar we hebben er niet slechter door geslapen maar ik ben wel al om 6.15 wakker. Nog even liggen en dan ontbijten met omelet en laatste AH bolletje. We wilden op de fiets maar gezien de smalle weggetjes en de "sportieve" rijstijl hebben we besloten met de bus te gaan. We lopen naar het dorp om de bus naar Ravenna te pakken en staan daar dus een half uur te vroeg. De bus is een auto met plek voor 8 passagiers. En wij zijn de enige. In Ravenna gaan we 6 musea/kerken langs met bezienswaardigheden. Vooral mozaïek uit de 6e eeuw. Indrukwekkend dat deze prachtige werken al die tijd zo goed hebben doorstaan. Uiteraard is er tussendoor tijd voor een echte Italiaanse cappuccino.
Ook op de terugweg om half 3 zij. We een halfuur te vroeg bij de bushalte maar het was gaan regenen en daar stonden we droog. Op de camping eten we pan-tosti en gaan door de duinen naar het strand. We zwemmen zowaar 2 keer in de middellandse zee, de kou valt reuze mee! Ik hoor onweer naderen en we gaan terug naar de camping voordat we door de bomen naar de camping moeten. Dan maar naar het zwembad, de camper is daar dichtbij en zo kunnen we nog even lekker zwemmen. Oh ja : Het onweer kwam niet bij ons over. In het
zwembad horen we een vrouw zeggen dat er gelukkig veel minder muggen zijn dan vorig jaar.... maar jammergenoeg weten de muggen die er wel zijn massaal ons te vinden. Zodra Maarten gestoken wordt giga bult maar de dag er a niets geen last meer. Als ik gestoken wordt heb ik de volgende dag rode plakkaten van cm's diameter en uiteraard heb ik anti-histamine vergeten mee te nemen.
We eten "thuis" zalm en aardappels en sla.
7/6 km 7139
Om 10.00 weer op weg!
We rijden naar Viserbella, op zoek naar het hotel waar Jaap en Gonnie jaren vakantie hebben gevierd.
Toevallig zag ik gister dat onze strandmatjes zaten in een tas van Bagno Neri 53 de strandtent waar ze altijd kwamen.
We vinden het hotel en de strandtent, de toenmalige eigenaren zijn er niet meer, ik neem wat zand mee....
We doen wat boodschappen en lunchen in de haven van Pesaro.
Het plan is een camping te vinden bij Ancona maar die schijnen r niet te zijn. We rijden dan maar wat verder maar zowel het ANWB als het ACSI boek zijn RUK ( sorry) al denk ik uiteindelijk wel iets gevonden te hebben in Porto Recanati. Dan werkt ook de TomTom niet mee, de straat naam kent hij niet, wel de postcode.... Dan maar op goed geluk en net als we denken we draaien wel om zien we het bord: Camping Bella Mare!
We hebben 214 km gereden en hebben de komende 2 dagen hier ons thuisbasis.
Morgen Ancona verkennen!


  • 08 Juni 2016 - 13:11

    Nicolette:

    Wat mooi dat je de vakantieplek van Jaap en Gon hebt gevonden! En prachtig zeg, de foto's van Ravenna. Ik voel me een beetje meereizen door je logboek! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

De komende 4 weken gaan we met een camper richting het zuidelijkste punt van Italië, via de ene kant naar het zuiden en de andere kant weer naar het noorden.

Actief sinds 31 Mei 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 13412

Voorgaande reizen:

24 Mei 2019 - 25 Juni 2019

ME Corsica 2019

02 Mei 2017 - 24 Mei 2017

MenE-USA

03 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Italie

Landen bezocht: