Zondag 9-6 tm Dinsdag 11-6 - Reisverslag uit Linguizzetta, Frankrijk van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu Zondag 9-6 tm Dinsdag 11-6 - Reisverslag uit Linguizzetta, Frankrijk van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

Zondag 9-6 tm Dinsdag 11-6

Door: ES

Blijf op de hoogte en volg Edith

11 Juni 2019 | Frankrijk, Linguizzetta

We waren even uit Internet-land.

Zondag 9-6-2019
1e Pinksterdag

144900 10.18
Ik wordt om 6u wakker met een grijs en bewolkte lucht. Naarmate de ochtend vordert wordt het zonnig dus het ontbijt op ons terras is heerlijk. Als we bijna klaar zijn met ons vertrek-ritueel horen we het onweer aankomen. Om 10u staan we bij de receptie, de regendruppels vallen maar niet noemenswaardig en het is zo weer droog. Mijn bord staat nog niet bij de receptie maar Maria is onderweg. Als ze komt samen op de foto. Een leuk resultaat mijn zelfgemaakte souvenir, je kunt zien dat de verf op sommige plekken te dun is aangebracht maar ik ben tevreden.
10.50 144914
Getankt 78.30
Er naast is de Geant dus gelijk proviand halen voor paar dagen ad 81,00.
12.06 en route
14.00 we staan op camping Riva Bella. Gelijk maar aan de lunch, lekker Hollands, brood met warme worst.
De rest van de middag op het strand , 50 stappen van onze camper af, onder de parasol met een boek of heerlijk in zee.
We eten heerlijke verse kabeljauw, rijst en groente.
Het bereik hier.... is er niet.
Zo achterlijk en balen , niet dat het internet niet werkt we kunnen best een dag of wat zonder maar ook niet kunnen sms-en of bellen of gebeld kunnen worden bv nu Lin naar Spits is en mijn honden-meisjes naar Joke gaan. Niet bereikt kunnen worden vinden we lastig, hoe deden we dat voeger toch, voor de mobiel? Morgen toch maar Wifi kopen?

Maandag 10-6-2019
2e Pinksterdag

Het heeft vannacht geregend dus de handdoeken en theedoeken zijn nat dus Maarten spant eerst maar de waslijn om de spullen te laten drogen.
Onze camper staat 50 passen van het strand af dus hebben we ons vanochtend gelijk na ontbijt met parasol, matjes en handdoeken daar geïnstalleerd. Rond middaguur naar de camper om heerlijk in de schaduw met aardbeien met kwark te lunchen. Pas rond 3 weer terug naar onze strandplek, er staat meer wind, de zee is een stuk onstuimiger. Met mijn wiebelige knie kom ik er lastig in maar vooral lastig uit.
Met veel tussentijds wachten op internet bereik hebben we de eerste foto’s van Lindy in Spitsbergen gezien. Berry heeft haar uitgezwaaid en vanochtend de hondenmeisjes naar Joke gebracht.
Het is te ver fietsen naar Aleria, een heel stuk over de weg waar alle auto’s rijden zonder fietspad dus dat doen we niet. We fietsen over de camping lopen een stuk aan de andere kant over strand naar een hiking trail tussen 2 meren, maar we lopen dat maar een mini stukje omdat ik een paar km niet in mij heb.
We hebben bijna geen notie van wat voor dag het is, laat staan dat het Pinkster is.
We eten kerrierijst met gehakt en bloemkool. En ik wordt 3x verslagen met Skipbo: welterusten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

De komende 4 weken gaan we met een camper richting het zuidelijkste punt van Italië, via de ene kant naar het zuiden en de andere kant weer naar het noorden.

Actief sinds 31 Mei 2016
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 13337

Voorgaande reizen:

24 Mei 2019 - 25 Juni 2019

ME Corsica 2019

02 Mei 2017 - 24 Mei 2017

MenE-USA

03 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Italie

Landen bezocht: