8/6 Ancona - Reisverslag uit Ancona, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu 8/6 Ancona - Reisverslag uit Ancona, Italië van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

8/6 Ancona

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

08 Juni 2016 | Italië, Ancona

We zijn om 7u wakker maar lijken de enige het is nog muisstil op de camping.
Maarten gaat eerst douchen maar komt lichtelijk geïrriteerd terug " je kunt niets neerleggen of ophangen zeker zonder dat het nat wordt...." Oplossing plastic zak mee!
We ontbijten in de zon, zo heerlijk die ochtendzon.
Na het ontbijt op fe fiets naar het station van Porto Recanati, het is even zoeken maar we komen er op tijd aan. Er was ons verteld dat er wel elk half uur een trein ging dat klopt dus niet, pas na anderhalf uur komt er 1 dus tijd voor een wandeling langs de boulevard en het stadje en tijd voor een cappuccino. Ook nog even naar de apotheek voor de broodnodige anti-histamine, mijn jeukbulten zijn talrijk en hebben gemiddeld een diameter van 3 cm, de jeuk is enorm. Met de trein is het ongeveer 25 min naar Ancona. Een stevige wandeling al daar, en voornamelijk omhoog. Zelfs Maarten vindt het niet nodig helemaal naar biven naar de Duomo te gaan.
We zijn aan de lunch toe, en gaan eten bij een vistentje dat ons door lokalen wordt aanbevolen. Maarten bakalao ik sepia salade. Inderdaad: molto bene!
Terug nog steeds flinke wandeling maar nu gelukkig voornamelijk omlaag.
Weer in de trein, op de fiets dus als beloning het zwembad in, wel met een badmuts dan. Ik mag van de zwembadgastcontronleur ( eerst douchen, badmuts op) ook met mijn gele petje erin.
We eten "thuis" chili kalkoen en noedels.
De buurman ruimt op hij verwacht regen, wij horen onweer in de verte en gaan er van uit dat het daar ook blijft, al voel ik wel druppels...

• 10 Juni 2016 - 10:54

Sioe Yang :

Wat een avonturen beleven jullie daar.
    Leuk hoor. Ik ben jaloers.
    Hier heb ik door de warmte alleen lastige pijnklachten met dikke wangen.