Estes Park, Rocky Mountains, Colorado - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu Estes Park, Rocky Mountains, Colorado - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

Estes Park, Rocky Mountains, Colorado

Door: E

Blijf op de hoogte en volg Edith

09 Mei 2017 | Verenigde Staten, Estes Park

Dinsdag 9/5/2017
Dag 5

Om half 7 klaar wakker.
Tot half 10 rustig aan ochtendritueel. Wat extra warms aan getrokken we gaan de bergen in. Pete van Green Jeep Tours haalt ons op en dan het National Park in. Hij vertelt heel onderhoudend over van alles . We komen eerst langs Stanley hotel, er wordt gezegd dat het er spookt en dat Stephen King daar zijn idee heeft opgedaan voor the Shining. Dan het park in spannend zouden we een beer kunnen zien of een moose of elk? Behalve spectaculaire plaatjes van bergen en een waterval zien we meerdere groepen Elk ( klein soort eland) en mule-deer ( een muildier-hert met grote oren). Ik zie ook chipmunks ( soort eekhoorn) die zijn heel klein en supersnel.
Het hoogste punt is bijna 11000 feet ( bijna 3400 meter) boven zeeniveau.
Het ijs naast de weg komt nog tot onze schouders. De temperatuur was daar midden op de dag 10graden maar met het zonnetje erbij voelt het toch lekker. Net na half 1 zet Pete ons weer af bij de KOA camping.
Bordje tomatensoep gaat er wel in dan. De lucht trekt dicht en de temperatuur daalt. Maarten loopt nog een rondje, ik lees mijn boek uit.