Van Estes Park naar Silt (Colorado) - Reisverslag uit Silt, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu Van Estes Park naar Silt (Colorado) - Reisverslag uit Silt, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

Van Estes Park naar Silt (Colorado)

Door: Silt

Blijf op de hoogte en volg Edith

10 Mei 2017 | Verenigde Staten, Silt

Woensdag 10/5/2017
Dag 6

We hebben steeds meer aan in bed: joggingbroek, sokken, t-shirt korte mouwen, t-shirt lange mouwen. En ja er is verwarming maar dat geeft aardig wat geluid. Dus voor we gaan slapen is het lekker warm maar in de loop van de nacht wordt het kouder. Vannacht begon het weer te gieten en het lijkt er op dat dat nog wel even aanhouden vandaag. We doen het ochtendritueel, het afkoppelen dit keer in korte broek, waterschoenen en regenponcho. Dat maakt het opdrogen makkelijker.

8.53u
918 miles op de teller.
We moeten op de 36 richting Boulder, redelijk bergachtige 2 baanswegen. Ik krijg het even benauwd maar Maarten neemt iets gas terug en ik leid me af door fauna te spotten dwz ik probeer want behalve wat koeien is er weinig te zien, ook al zou dat moeten kunnen gezien de waarschuwingsborden.
Om 9.38 gaat de weg nog door heuvelachtig gebied en regent het nog wel maar wat minder. We rijden door het Roosevelt National Park,
va Boulder nemen we de 119 zodat we het stuk naar Denver afsteken. De 119 gaat door Nederland (!) daar zijn we om 10.35u. We komen door het Arapaho National Forrest. Door Black Hawk een stad met een 10tal Casino's. De daling is ingezet , we kwamen van 8400ft. Bij Idaho Springs komen we op de 70.
Idaho Springs "where the goldrush started" zegt het bord.
11.40 - 11.57 pauze
Rond 14.00 korte Burger King stop