Seligman naar Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu Seligman naar Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

Seligman naar Kingman

Door: E

Blijf op de hoogte en volg Edith

18 Mei 2017 | Verenigde Staten, Kingman

Donderdag 18/5/2017
Dag 14
Ochtendritueel. Even 2 boeken omgeruild voor 2 andere en de olie gecontroleerd en bijgevuld. Nog even een Geelbuik Vliegenvanger op de foto kunnen zetten. Het is fris maar de zon schijnt en het waait amper.
8.50u , 2273 miles
We vervolgen de Route 66 via Peach Springs naar Kingman. Volgens de beschrijving zouden we door het mooie Peach Springs rijden, we rijdtn er indetdaad door heen want mooi is het niet. Oud in de zijn van afgeleefd niet antiek.
Even voorbij Valentine en Hackberry doen we een korte (10.30-11.00) stop bij een oud tank station nu een winkeltje/koffietentje waar een Herbie voor de deur staat. Even een koffie met een ding-dong, een praatje en een foto on the front-porch.
Om 11.28 melden we ons bij de KOA camping in Kingman.
We kijken wat er te doen is musea in Kingman? Ik lees Oatman, oude spookstad v goudzoekers 3 kwartier verder. We zijn wel wat gewend dus op naar Route 66 richting Oatman. Het wordt hier al duidelijk meer desert, veel cactussen en yuca's. We moeten kennelijk een berg over, hoogtes en dieptes. En dan stappen we letterlijk het wilde westen in. Er wordt net een bank beroofd maar de sheriff brengt het tot een goed einde, behalve voor de bankrover dan. In het stadje lopen ezels los rond, ze gaan nog net de winkels niet in. We gaan de saloon in om wat te nuttigen. Ze hebben geen milkshake maar wel een root beer float ( met salsaparilla). Dat heb ik nog nooit gehad dus dat wil
Ik wel proberen. Best lekker en goed dat we besloten hebben alles te delen, de float en de burger met fries.
Dan de berg weer op voor de terugweg, maar " now hugging the mountain".
Als we weer in Kingman zijn gaan we naar het Mohave museum en het Route 66 museum ( 2 halen, 1 betalen :) ). Leuke en interessante weetjes en plaatjes. Dan nog een paar boodschappen en om 17.00 staan we weer op de camping en aan de thee.
Het weer was vandaag aangenaam 18gr ong maar zodra we op de camping staan begint het weer behoorlijk te waaien.
We eten een aangepast/ gepimpt rijst.
Morgen richting Las Vegas via Hoover Dam en Grand Canyon West.

• 19 Mei 2017 - 22:39

Thijs:

Hoi Edith,
    Volgens mij ben daar ook geweest naar Kingsman. Mooie route naar de Hoover dam. Leuk dat jullie nog naar Grand Canyon West gaan. Nou en dan op naar Las Vegas de stad met miljoenen lichtjes. Waag een gokje zal ik zeggen maar pas op het is verslavend.
    Groetjes Thijs

Tags: Kingman , Oatman