Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: E

Blijf op de hoogte en volg Edith

20 Mei 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zaterdag 20/5/2017
Dag 16
Vannacht was het eens niet koud, 1 shirt was genoeg met laken en fleece. Overdag is het lekker warm , we konden al buiten ontbijten.
We zijn Las Vegas in geweest. Met de bus , een dag ticket kost 8$, locals betalen 5$. Wij betalen ... 5$, zien/klinken we local?Het verste punt met de bus was de Freemont Experience, vanaf daar lopen. Een geweldig leuke straat met diverse exibities. Oude en soeciale auto's: Kit v Knightrider, de Lorean, VW v Scooby doo.
Er waren ook acteurs uit Star Wars waar je een handtekening kon halen en Selfie maken ( tegen betaling uiteraard).
We zagen een Diner dus wij lunchen met Chili dog and fries. Nou dat was een dikke tegenvaller, chili die flauw was (??), een 3!
Toen weer stukje bus naar de Strip. We hebben uren (5) gewandeld door de "wijken" Parijs, New York, Venetië, de hotels Bellagio, Mirage, winkels met de chique merken (Vuitton, Chanel, Dior, Jimmy Choo) we hebben ze allemaal bezichtigd. Wat een pracht en praal en overal gokkasten en giga Casino's. Met in elk Casino met duizenden mensen, sommige lijken er te wonen. En aan een tafel een paar honderd $ vergokken: zonder blikken of blozen.We hebben zelf ook een gokje gewaagd aan 2 machines. We hadden winst, maar zuinig als we zijn met de 5$ die we er in gooiden kwamen we niet verder dan 12,50$ terug!
Het Venetian is zo prachtig, je waant je binnen alsof je buiten bent. Prachtige lucht, gebouwen, bruggen, restaurants en grachten met gondels. Daar kon de Eiffeltoren, het vrijheidsbeeld en de rest wat ons betreft niet tegenop. Dus besloten we daar 's avonds te gaan eten. En aangezien het nog steeds heerlijk weer was, echt buiten eten.
Terug met 3 bussen, in de stad stapvoets want Las Vegas is niet alleen vol met mensen maar ook met auto's. 12 uur Las Vegas meegemaakt: geen stad zo druk gezien als hier. Zoveel mensen, auto's, gok-gelegenheden, geluid, muziek, licht: 1 dag is geweldig maar voor ons genoeg!