Des Moines naar Gothenburg - Reisverslag uit Gothenburg, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu Des Moines naar Gothenburg - Reisverslag uit Gothenburg, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

Des Moines naar Gothenburg

Door: E

Blijf op de hoogte en volg Edith

06 Mei 2017 | Verenigde Staten, Gothenburg


Zaterdag 6/5/2017
Dag 3

Ik heb niet niet geweldig geslapen, ik heb sinds gister last van mijn linkerbeen, alsof ik af en toe stroomstoot en/of kramp krijg en mijn darmen zijn van slag. Ik zie het licht worden, zo lief dat gekwetter van allerlei vogeltjes. Er vliegen kleine zwarte vogeltjes met knalrode rug en boven op de kop. Lin? Om half 6 ga ik er uit met knallende hoofdpijn die dan na 10 minuten op zijn over is. Lekker vroeg douchen.
We kwamen er gister achter dat we wel aan de stroompaal hingen maar er geen stroom van kregen. Uiteraard eerst zelf het verlengsnoer de schuld geven ( "waarom nemen we een defect verlengsnoer mee?, ja maar gister werkte het prima") dan alles 10x controleren maar nadat een collega WTC camperaar naast ons hetzelfde had, ging bij ons een lichtje branden, jammer genoeg alleen in het hoofd. In de camper wel eigen stroom voor koelkast en licht maar niet voor bv opladers, broodroosters, oven, magnetron. Nou ja daar valt mee te leven. Vanochtend wel gelijk om 9u gemeld en inderdaad er staat geen stroom op de paal.
We ontbijten buiten in het zonnetje, beetje fris maar het kan wel al zonder vest.
We moeten wel wennen aan Amerikaans voedsel alles is zoet tot mierzoet: de instant koffie, pindakaas, kaas en zelfs het brood!
Dan alles afwassen, wegrij routine en langs de receptie.
De eigenaar vind het zo vervelend dat wij een full refund krijgen, mazzel dus eigenlijk. 3 mede-WTC-camper-dames hebben minder mazzel hun slide-out slide niet meer helemaal in.
Dus die kunnen voorlopig niet weg, wat een pech. Stuck in the middle of nowhere. Geen OV, geen fiets.
Maarten had al eerder gezegd: " slide out is meer storingsgevoelig".

9.50 We rijden weer weg.
142 miles op de teller.
De Iowa Interstate 80 richting Omaha.
11.35 over de state line nu rijden we door Nebraska.
12.05 parkeren we bij een groot outlet center (soort Batavia stad x3).
Lunchen met pan tosti.
Ik rij een rondje maar durf eigenlijk ( nog ) niet de weg op, ik vind mezelf eigenlijk zo truttig maar beter niet in onrust achter het stuur, eerst beter slapen en geen pijn in mijn been hebben.
Onderweg zie ik een Eagle vliegen, mooi!

302 miles op de teller.
12.35
getankt 85$ voor 130 gallon ben benieuwd hoelang we daar mee doen.
Maarten stopt na 15 min en geeft het stuur aan mij. En daar ben ik blij mee, ik wil het eigenlijk heel graag ook doen. Het is even wennen, een automaat en een zwaardere bredere auto dan ik in gereden heb maar het gaat prima.

15.00-15.40 tussenstop bij Wallmart bij Grand Island.
Met snelle pas naar de kaas ( Gouda!), brood, andere koffie, afwasborstel en theedoeken. Onderweg nog even een schaar en ice coffee. We gaan eigenlijk naar binnen voor een Amerikaanse simcard maar de oude iphone van Maarten is niet opgeladen dus daar wachten we niet op. We willen Lexington beetje bijtijds halen want dan zijn we morgen vroeger in Cheyenne waar we 2 nachten gaan staan.
We rijden door voorbij Lexington naar Gothenburg. We gaan staan op LaFaette, een kleine camping ( 30'plekjes). De campers die er staan komen ook allemaal uit Gothenburg. We hebben geen wifi maar water en electriciteit. De magnetron en oven doen het maar de stopcontacten blijven zonder stroom. We eten homemade kip tortilla's. De locale vaandeldragers oefenen er in de avond, er worden horseshoe werp wedstrijdjes gehouden, er brand menig kampvuurtje.Ik hou mezelf wakker tot 10 dan vallen vrij snel de luikjes dicht.

  • 09 Mei 2017 - 11:43

    Lindy:

    Voor de vogeltjes kan je deze app (gratis) downloaden: "Audubon Bird guid North America", dan kan je ze makkelijk opzoeken :-)

  • 09 Mei 2017 - 11:43

    Lindy:

    Ik heb namelijk geen idee :-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

De komende 4 weken gaan we met een camper richting het zuidelijkste punt van Italië, via de ene kant naar het zuiden en de andere kant weer naar het noorden.

Actief sinds 31 Mei 2016
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 13382

Voorgaande reizen:

24 Mei 2019 - 25 Juni 2019

ME Corsica 2019

02 Mei 2017 - 24 Mei 2017

MenE-USA

03 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Italie

Landen bezocht: