Gothenburg (Nebraska) naar Cheyenne (Wyoming) - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu Gothenburg (Nebraska) naar Cheyenne (Wyoming) - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Edith Schneider Sneijders - WaarBenJij.nu

Gothenburg (Nebraska) naar Cheyenne (Wyoming)

Door: E

Blijf op de hoogte en volg Edith

07 Mei 2017 | Verenigde Staten, Cheyenne

Zondag 7/5/2017
Dag 3

Gothenburg ( Nebraska) naar Cheyenne (Wyoming)

Om 7 uur ben ik dan toch echt klaarwakker. Prima geslapen, het was minder koud dan gisternacht. In de nacht wel meerdere keren beetje wakker want aan het begin van het stadje rijden er meerdere treinen over een onbewaakte overgang en die treinen gaan dan nogal luid en duidelijk toeteren.
Na het ontbijt rondje langs het meertje ( Lake Helen), vogeltjes en eekhoorn gespot. Even stil gestaan bij een monument voor de gevallenen van WO 1 en 2, de Koreaanse en Vietnam oorlog.

533 miles op de teller.
9.16 u we rijden weer, Gothenburg in naar de eerste Pony Station (1860-1861) waar ook Buffalo Bill op gereden heeft.
We horen de historie van Misses de Boer ( "my greatgranddaddy. was from Holland"). We kopen er kaarten ( 1 voor de kids en 1 voor ons verslag) en doen er onze verjaardag- huwelijk- felicitatie kaarten op de bus.
We rijden verder nadat we de treinen, maar vooral het geluid, vastgelegd hebben.
9.57 op de 80 West richting Cheyenne.
Onze tijd was -7 tov NL tijd,
Om 11.00 zijn we nog een uur terug in de tijd.
10.25 edith rijdt verder.
11.40-12.00 lunch
Maarten rijdt verder, nog getankt: 31 gallon (80$).
Nog ruim 100 miles naar Cheyenne.

14.30 we staan op AB vamping bij Cheyenne en pakken zo de taxi-shuttle naar het centrum.
Aangekomen in het aangeprezen historische stadje, kwam ik er achter de de fitocamera nog op de camping lag. Bellen: geen gehoor. We gaan er van uit dat ze er goed op passen. En lopen door de uitgestorven straten ( zondag ) ons afvragend waar nu het indrukwekkende is. Er zijn mooie gebouwen maar de huizen in Gothenburg waren veel mooier ( vinden wij ). We zien zeer dreigende wolken, het begint te waaien en aangezien gezegd werd dat weer in Wyoming nogal snel kan veranderen bellen we de taxi shuttle "to pick us up at the depot". Bij de campjng hangt de camera nog aan het bankje :) ( pffff).
Terwijl ik ons "diner " maak, begint het ineens wel erg donker te worden en te te waaien, onze camper staat te schudden alsof het een boot is op golven. Het regent en kwartier later klaart het weer op.

• 08 Mei 2017 - 19:03

Anja:

Leuk om met jullie reis mee te lezen, Edith en Maarten. Zo te zien nu op naar de Colorado Rockies. Doet me denken aan John Denver:
    And the Colorado rocky mountain high
    I've seen it rainin' fire in the sky
    I know he'd be a poorer man if he never saw an eagle fly
    Rocky mountain high

Die Eagle heb je alvast kunnen afstrepen.
    Enjoy!
    groet,
    Anja

• 08 Mei 2017 - 19:44

Willem En Petra:

Hé Maarten en Edith,

Helemaal geweldig. We gaan alles lezen dus schrijf je te pletter.
    We willen als jullie thuiskomen alles maar dan ook alles van jullie horen.
    Vooralsnog ziet het er geweldig uit.

PenWonderweg.

• 09 Mei 2017 - 05:23

Edith:

Hey Anja,

Op dit moment is het in de Ricky's vooral rain en weinig Fire!
    Behalve de eagle, ook Elk, konijn, prairie dog, Robbin, gezien.

Het Petra en Willem,

Leuk jullie ons een keer volgen ipv wij jullie!
    Afspreken als we terug zijn: prima plan

Groetjes

Tags: Cheyenne